سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رگ روح
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

   آیا تاکنون نام ویا یا تخته احضار روح را شنیده‌اید؟ تخته و یا کاغذی که روی آن حروف الفبا نوشته شده است و بعضی از انسان‌ها از طریق آن با ارواح صحبت و آنها را احضار می‌‌کنند. بعضی‌ها اصلا قدرت این تخته را واقعی نمی‌‌دانند و به آن اعتقادی ندارند ولی بعضی‌ها معتقدند ویا واقعا می‌‌تواند روح را به محل مورد‌نظر بکشاند و انسان به واقع قادر است با ارواح ارتباط برقرار و حتی از آنها اطلاعات بگیرد. ویا از دو کلمه (وی) که به زبان فرانسه به معنای (بله) است و (یا) که در زبان آلمانی به همین معنا می‌‌باشد، گرفته شده است. وجه تسمیه این وسیله به این خاطر است که روح اغلب با اشاره به کلمه (بله) یا (خیر) که روی این تخته نوشته شده است، به احضار کننده پاسخ می‌‌دهد. نظریه‌ها درباره تخته ویا متفاوت است. برخی می‌‌گویند این وسیله بی‌‌نهایت خطرناک است و می‌‌تواند مدخلی برای ورود ارواح خبیث و ماندگار شدن آنها در خانه ما شود. دسته دیگر از مردم معتقدند ویا تنها زمانی خطرناک می‌‌شود که افراد بی‌‌تجربه و بی‌‌اطلاع با آن به احضار روح بپردازند و مدیوم ‌های مجرب می‌‌توانند از این وسیله استفاده‌های خوبی ببرند و بالاخره دسته سوم می‌‌گویند ویا هیچ خطری ندارد و ضرری نیز به کسی نمیرساند.

ویا

ولی کدام دسته درست می‌‌گویند؟ واقعیت این است که شصت و پنج درصد کسانی که از این وسیله استفاده کرده‌اند از کار خود پشیمان هستند. تقریبا تمام رهبران مذهبی دنیا با هر دین و مذهبی شدیدا مخالف احضار روح و به ویژه استفاده ازویا هستند و بسیاری از محققین مسائل ماوراءالطبیعه نیز تخته ویا را وسیله‌ای خطرناک می‌‌دانند،که مردم باید به شدت از آن اجتناب کنند. (براد استینجر) یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان موضوعات متافیزیکی موکدا اظهار می‌‌دارد که کسی نباید از تخته ویا استفاده کند و یا حتی آن را در خانه خود نگه دارد. 

(دیل کاکزمارک) موسس سازمان تحقیقات مربوط به روح می‌‌گوید: قویا توصیه می‌کنم که از ویا استفاده نکنید.و در مقاله ی ویا اسباب‌بازی نیست، اظهار می‌دارد که در اغلب مواقع ارواحی که از طریق ویا با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، ارواح خبیث و گناهکار هستند.

ویبا
 (هانس هانرر) یکی از محترم‌ترین و معروف‌ترین محققان مسائل ماوراءالطبیعه در کتاب خود تحت عنوان: تخته ویا؛ دریچه‌ای به سوی مکنونات،نسبت به  استفاده از ویا هشدار می‌دهد و می‌نویسد:به آن دسته از کسانی که می‌خواهند تخته ویا را به خانه ببرند و به احضار روح بپردازند، نصیحت می‌کنم در تصمیم خود تجدیدنظر کنند، زیرا همیشه این امکان وجود دارد (هر چند اندک) که شخص احضارکننده آماتور در حقیقت یک مدیوم باشد و خود از این موضوع اطلاع نداشته باشد. در این صورت این تخته، وسیله ساده‌ای بر احضار واقعی روح می‌شود. روحی که بعدها تمام شخصیت آن مدیوم را در دست می‌گیرد و در شرایط خاصی در جسم او حلول می‌کند و در این هنگام هیچ کنترلی در دست خود آن مدیوم نیست و هر اتفاقی امکان‌پذیر است.


[ دوشنبه 90/11/17 ] [ 4:29 عصر ] [ سکورا ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ