سفارش تبلیغ
تبلیغات در پارسی بلاگ

رگ روح
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

دوستان عزیز کنکورنزدیکه ومنم مثل بقیه به شدت درگیرم،

سعی میکنم وبلاگمو به روز نگه دارم وچند روزی یه بار بهش سر میزنم وجواب نظراتتونو میدم،

علت غیبت های طولانیم همینه،بی معرفت نیستم.

عشق کنکور

                نخستین بارگفتش کز کجایی

                                          بگفت: از پشت صدآشنایی

                 بگفت:آنجا به صنعت درچه کوشند

                                      بگفتا:نکته خرندوتست فروشند

                   بگفت:تست فروشی درادب نیست

                                  بگفتا:ازدرسخوانان این عجب نیست

                   بگفت:ازدل شدی عاشق به کنکور

                                   بگفتا:ازدل تومیگویی،من از زور

                     بگفت:عشق کنکوربرتوچون است؟

                                     بگفتا:ازجان شیرینم فزون است

                     بگفتا:گرکندمغز توراریش؟

                                    بگفت:مغزم بوداین گونه از پیش

                      بگفت:ارمن بیارم رتبه ای ناب؟

                                       بگفتا:وه،چه میبینی تودرخواب؟

                                                                                                                                   التماس دعا


[ چهارشنبه 91/2/13 ] [ 6:1 عصر ] [ سکورا ]

 

نویسنده:حسین حقّانی زنجانی

روح

روح، موجودی مجرد است و جسم و قابل قسمت نیست و حیات و فعالیت اعضای بدن، به او متکی است. واژه روح در قرآن در سوره‏ها و آیات متعددی تکرار شده است و متبادر از آن، همان موجودی است که مبدأ حیات و زندگی است و آن را منحصر به انسان و یا انسان و حیوان ننموده است، بلکه آن را در غیر انسان و حیوان نیز اثبات نموده است مثل آیه مبارکه: "...فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجابا فَأَرْسَلْنا اِلَیها رُوحَنا"1. "..مریم میان خود و آنان حجابی افکند و در این هنگام، ما روح خود را به سوی او فرستادیم". 
و آیه مبارکه: "وَ کَذلِکَ أَوْحَینا اِلَیکَ رُوحا مِنْ أَمْرِنا"2. "همان‏گونه(که بر پیامبران پیشین، وحی فرستادیم) بر تو نیز روحی را به فرمان خود وحی کردیم". و آیات دیگر. پس برای روح، مصداقی در انسان هست و مصداق‏های دیگری نیز در برخی موجودات دیگر. این دو آیه و آیات دیگر به صراحت دلالت بر وجود روح در انسان و برخی موجودات دیگر غیر از انسان به معانی مختلف وجود دارد از جمله آیاتی که به صراحت دلالت بر این دارد که مراد از روح، تنها روح انسانی است، آیه مبارکه زیر است: 
"یسْئَلُونَکَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی ."از تو (ای پیامبر) راجع به روح می‏پرسند، بگو روح از کار خدا است و به شما جز اندکی از علم داده نشده است". در این آیه گرچه روح، مطلق آورده شده و لکن از قرائن موجود در آیه، استفاده می‏شود که مراد از روح مورد سؤال، روح انسانی است که به امر خدا انجام گردیده است. بنابر عقیده بیشتر مفسّران در آیه بالا روح به معنای روان و عامل حیات به‏کار رفته است. مفسّر بزرگ اهل سنت "شیخ ابوالفتوح رازی" در تفسیر "روح‏الجنان". در ضمن بیان اقوالمختلف در مورد مفهوم و معنای روح می‏گوید: "آنچه در این آیه مورد سؤال قرار گرفته، روح آدمی است که قوام حیات به آن است و آدمی به آن زنده و با فقدان آن انسان زنده نمی‏ماند".

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/2/2 ] [ 10:32 صبح ] [ سکورا ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ